Konsultacje psychoedukacyjne są skierowane do rodziców, których zawiodły strategie radzenia sobie z problemami dziecka, ale także dla tych, którzy chcą uzyskać większy wgląd w proces wychowania, polepszyć swój kontakt z dzieckiem, uzyskać wsparcie w tym, jak być autorytetem, efektywnie wpływać na postawy swojego dziecka, jednocześnie słuchać i rozumieć jego potrzeby, emocje, postawy. Spotkania psychoedukacyjne mają charakter krótkoterminowy - obejmują kilka spotkań (czasem mają miejsce jednorazowe konsultacje).
Naszą ofertę kierujemy do wszystkich rodziców, którzy są zaniepokojeni zachowaniami swoich dzieci lub są niepewni swoich oddziaływań wychowawczych a chcieliby prawidłowo wspomagać rozwój psychiczny i emocjonalny dzieci.
Metoda pracy terapeutycznej opiera się na rozmowie pacjenta z terapeutą oraz doświadczaniu procesu terapeutycznego. W trakcie sesji omawiana jest sytuacja pacjenta, jego myśli, emocje, sposoby przeżywania siebie i innych oraz obecne i przeszłe doświadczenia. Z tego procesu wyłania się pełniejsze zrozumienie własnych przeżyć, zachowań, podejmowanych decyzji oraz sposobów kształtowania relacji z bliskimi i światem. W miarę uzyskiwania większego wglądu, stopniowo, pacjent zyskuje wolność od dręczących go objawów, powtarzających się problemów i nietrafnych wyborów. Uzyskuje większą świadomość oraz większą swobodę w realizowaniu potrzeb, kształtowaniu swojego życia czy tworzeniu bardziej satysfakcjonujących relacji.
Okres rozwojowy zachodzący pomiędzy 11 a 22 rokiem życia to jeden z najtrudniejszych etapów rozwojowych. Nastolatek stawia wówczas pytania o charakterze egzystencjonalnym na które ciężko odpowiedzieć rodzinie i bliskim. Często wszelkie odpowiedzi nie satysfakcjonują. Silne i szybko zmieniające się emocje, poszukiwanie tożsamości, testowanie granic to wyzwania dla młodego dorosłego i jego najbliższych. Psychoterapia i wsparcie pomaga zrozumieć i „przejść” ten okres stopniowo i bezpiecznie. Spotkania terapeutyczne proponujemy młodzieży, która doświadcza: nieśmiałości, osamotnienia, obniżonego nastroju lub depresji, lęku, bezwartościowości, kłopotów w kontaktach z rówieśnikami, konfliktów z rodzicami, problemów z zaburzeniami odżywiania, niezadowolenia z siebie, swojego wyglądu i osiągnięć, samookaleczeń, innych trudności.